Byggmax jatkaa panostustaan asiakastyytyväisyyteen ennätysvuoden jälkeen ja lanseeraa räätälöidyn toimitusratkaisun yhteistyössä Collectorin kanssa

Vuosi 2020 oli Byggmaxille vahvan kasvun vuosi erityisesti verkkokaupan saralla. Nyt yritys nostaa panoksia ja pyrkii tarjoamaan asiakkailleen ihanteellisen ostokokemuksen. Byggmax on yhdistänyt voimansa maksupalveluja tarjoavan Collectorin kanssa ja tarjoaa verkkokauppansa kassavaiheessa asiakkaille Split Shipment -toimitusvaihtoehdon. ”Tiivis yhteistyö Collectorin kanssa on mahdollistanut tämän ratkaisun kehittämisen asiakkaillemme”, toteaa Byggmaxin Online Manager Micke Tilja.

Byggmax jatkaa panostustaan asiakastyytyväisyyteen ennätysvuoden jälkeen ja lanseeraa räätälöidyn toimitusratkaisun yhteistyössä Collectorin kanssa

Luodakseen asiakkailleen joustavan verkkokauppakokemuksen Byggmaxin oli pystyttävä ratkaisemaan monia haasteita. Tavoitteena oli tarjota asiakkaille heidän toiveitaan vastaavia maksu- ja toimitusvaihtoehtoja riippumatta siitä, mitä tuotteita asiakkaat ostavat. Byggmax toteutti yhdessä Collectorin kanssa projektin, jossa Collector Checkout -maksuratkaisuun integroitiin räätälöity toimitusratkaisu.

”Verkkokaupasta ostettavia tuotteita voivat koskea erilaiset logistiikkavaatimukset: tilauksen tuotteet voidaan toimittaa eri varastoista, ja yksittäisten tuoteartikkelien saatavuudessa ja käsittelyajoissa voi olla eroja. Esimerkiksi vaatteiden verkkokaupat saattavat toimittaa tilaukset erissä, eivätkä asiakkaat tiedä, miten ja milloin kukin lähetyksen osa toimitetaan. Tällainen toimitustapa ei sovellu rakennusprojektiin, jossa ennakoitavuus on tärkeää. Ratkaisu tunnistaa kunkin tuotteen toimitukseen liittyvät vaatimukset ja tarjoaa asiakkaalle mahdollisuutta valita hänelle parhaiten sopivat toimitustavat”, selittää Collectorin Product Manager Philip Winberg.

Laajan ja monitahoisen ratkaisun käyttöönoton Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa on mahdollistanut pitkälti Collector Checkoutin sisältämä toimitusmoduuli, jossa on integraatiot verkkokaupan alustoihin ja kuljetuksenhallintajärjestelmiin mutta myös mahdollisuus asiakaskohtaisiin integraatioihin, jollainen Byggmaxin tapauksessa toteutettiin.

”Byggmax toimii useassa eri kanavassa, jossa hintojen, toimitusten ja asiakaskokemuksen tulee toimia yhdenmukaisesti kanavaan ja kaikissa Pohjoismaissa. Jotta pystymme tarjoamaan ensiluokkaisen maksu- ja toimituskokemuksen kaikille tuotteille puutavarasta ja raskaista rakennustuotteista pienrautatuotteisiin, tarvitaan paitsi joustava verkkokauppa myös kumppaneita, jotka pystyvät joustamaan, Byggmaxin Online Manager Micke Tilja toteaa.

Byggmaxilla on yli 170 myymälää Pohjoismaissa, ja yritys myy rakennustavaraa kaikkiin kodin projekteihin puutavarasta, lattioista ja sementistä ikkunoihin ja maaleihin. Byggmax on Pohjoismaiden ainoa toimija, jonka verkkokaupasta toimitetaan puutavaraa suoraan asiakkaille. Vuonna 2020 Byggmaxin myynti ja erityisesti verkkokaupan myynti kasvoivat vahvasti. Yrityksellä on kovat tavoitteet. Tämä projekti on vain yksi vaihe markkina-aseman vahvistamisessa.

”Collector on meille läheinen yhteistyökumppani, jonka joustava toimintatapa täyttää tarpeemme ja on mahdollistanut tarpeitamme vastaavan ratkaisun kehittämisen. Odotamme että uusi ratkaisumme parantaa asiakastyytyväisyyttä ja lujittaa asiakassuhteitamme, mikä puolestaan nostaa konversiosuhdetta ja kasvattaa tilausmääriä”, toteaa Byggmaxin Online Manager Micke Tilja.


Lisätietoja antavat:
Philip Winberg
Product Manager Payments
Collector Bank
Puhelin: +46 709 353 908
Sähköposti: philip.winberg@collectorbank.se

Micke Tilja
Online Manager
Byggmax
Puhelin: +46 761 190203
Sähköposti: micke.tilja@byggmax.se