
CX-trendit, joita on syytä seurata
Big data, personointi ja saumaton vuorovaikutus. Nykyisin pelkkä hinnalla ja tuotteella kilpaileminen ei riitä. Yritykset panevat entistä enemmän painoarvoa asiakaskokemukselle. Kerromme joistakin ajankohtaisista CX-trendeistä.
Customer Experience
Verkkokauppamaailmassa puhutaan yhä enemmän asiakaskokemuksesta (customer experience, CX). Käsitteelle ei ole yhtä määritelmää, mutta yleensä sillä tarkoitetaan kaikkea vuorovaikutusta ja viestintää asiakkaan ja tuotemerkin välillä viestintäkanavasta, tilanneyhteydestä ja aikeista riippumatta. Analyysiyritys Econsultancy kartoitti Digital Trends 2016 -raporttiaan varten 7 000 markkinajohtajan ja verkkokauppajohtajan asenteita eri puolilta maailmaa, ja kävi ilmi, että tänä vuonna juuri asiakaskokemus on keskipisteessä.
Tämän hetken tärkeimpiä CX-trendejä on personointi. Lyhyesti sanottuna asiakkaalle pyritään luomaan mahdollisimman ainutlaatuinen ja henkilökohtainen asiakaskokemus, kun tämä on esimerkiksi etsinyt tuotetta tai ostanut sen.
Voit ladata koko artikkelin täyttämällä lomakkeen.
Lataa koko artikkeli
Täytä yhteystietosi niin lähetämme sinulle artikkelin sähköpostiisi.
Kun luovutat Collectorille henkilötietojasi, tallennamme ja käsittelemme niitä asianmukaisesti voimassa olevan tietosuojalainsäädännön mukaisesti. Lisätietoja siitä, miten käsittelemme henkilötietojasi ja mitä oikeuksia sinulla on, löytyy kohdasta Tietosuoja.