Maksa laskulla

Oletko valinnut maksuvaihtoehdoksi laskun verkossa tai myymälässä? Sitten olet todennäköisesti saanut laskun Collector Bankilta.

Voit yksinkertaisesti ja helposti katsoa omia laskujasi Omat sivut -toiminnolla, jossa voit myös maksaa, tallentaa tai valita osamaksun. Ota laskusi valmiiksi esille siltä varalta että sinun täytyy ilmoittaa laskun numero tai asianumero.

Laskuasiakkaanamme löydät vastauksia tavallisimpiin asiakaspalvelullemme esitettyihin kysymyksiin usein kysytyistä kysymyksistä.

Yhteystiedot

Ma - Pe 09:00 - 18:00
La - Su Suljettu

Onko asiakaspalvelu suljettu? Lähetä sähköpostia contactcenter@collectorbank.fi.

 

Usein kysyttyä

Alla näet vastauksia meille usein esitettyihin kysymyksiin. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi täältä, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Löydät ajankohtaiset laskutietosi Omilta sivuilta

Saitko vastauksen kysymykseesi?

Kiitos vastauksestasi!

Tässä tapauksessa kysymykseesi saatetaan tarvita vastausta asiakaspalvelustamme. Jos sinulla on kysyttävää laskusta, soita 09 3158 9947 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen contactcenter@collectorbank.fi

Jos olet saanut maksumuistutuksen, on laskusi todennäköisesti jäänyt maksamatta. On myös mahdollista, että maksusi on kirjautunut vasta muistutuksen lähetyksen jälkeen, jolloin sinun tulee ainoastaan maksaa muistutuskulu. Lisätietoja laskuistasi löydät Omilta sivuilta.

Saitko vastauksen kysymykseesi?

Kiitos vastauksestasi!

Tässä tapauksessa kysymykseesi saatetaan tarvita vastausta asiakaspalvelustamme. Jos sinulla on kysyttävää laskusta, soita 09 3158 9947 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen contactcenter@collectorbank.fi

Mikäli olet maksanut liikaa, palautamme liikasuorituksesi meille ilmoittamaasi tilinumeroon. Voit muokata tilinumeroasi tai syöttää uuden tilinumeron Omilla sivuilla. Mikäli palautus liittyy osamaksuun tai luottotiliin, tulee sinun ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme rahanpalautukseen liittyen: muutoin liikasuoritus vähennetään automaattisesti seuraavasta laskustasi.

Saitko vastauksen kysymykseesi?

Kiitos vastauksestasi!

Tässä tapauksessa kysymykseesi saatetaan tarvita vastausta asiakaspalvelustamme. Jos sinulla on kysyttävää laskusta, soita 09 3158 9947 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen contactcenter@collectorbank.fi

Useimmissa tapauksissa voit maksaa laskusi osissa, vähintään laskulla ilmoitetun vähimmäissumman mukaisesti. Tätä varten sinulla tulee myös olla voimassa oleva osamaksusopimus. Omilla sivuilla näet laskusi maksuvaihtoehdot ja tarvittaessa allekirjoittaa osamaksusopimuksen.

Saitko vastauksen kysymykseesi?

Kiitos vastauksestasi!

Tässä tapauksessa kysymykseesi saatetaan tarvita vastausta asiakaspalvelustamme. Jos sinulla on kysyttävää laskusta, soita 09 3158 9947 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen contactcenter@collectorbank.fi

Osamaksusopimuksen allekirjoitus tapahtuu Collector Bankin Omien sivujen kautta. Kirjauduttuasi valitse etusivulta lasku, jolle haluat allekirjoittaa sopimuksen. Mikäli allekirjoitus vaaditaan, löydät sivulta ”Allekirjoita luottosopimus”-linkin, jota seuraamalla pääset tutustumaan tarkempiin luottoehtoihin. Ehdot hyväksytään tunnistautumalla verkkopankkitunnusten avulla, jonka jälkeen saat luottopäätöksen.

Saitko vastauksen kysymykseesi?

Kiitos vastauksestasi!

Tässä tapauksessa kysymykseesi saatetaan tarvita vastausta asiakaspalvelustamme. Jos sinulla on kysyttävää laskusta, soita 09 3158 9947 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen contactcenter@collectorbank.fi

Jo kertaalleen tehty osamaksusopimus kattaa usein kaikki avoimet laskusi Collector Bankissa, mikäli luottoja on hoidettu asianmukaisesti. Jokaisella laskulla kannattaa kuitenkin erikseen varmistaa kirjautumalla Omille sivuille, onko aiemmin tehty luottosopimus voimassa. Mikäli laskun tiedoissa ei näy ”Allekirjoita luottosopimus”-linkkiä, on aiempi sopimus tällöin pätevä.

Saitko vastauksen kysymykseesi?

Kiitos vastauksestasi!

Tässä tapauksessa kysymykseesi saatetaan tarvita vastausta asiakaspalvelustamme. Jos sinulla on kysyttävää laskusta, soita 09 3158 9947 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen contactcenter@collectorbank.fi

Useimmiten lähetämme laskun sähköpostitse. Ellet löydä laskua sähköpostistasi, tarkastathan myös roskapostikansion. Löydät avoimet laskusi Omilta sivuilta. On myös mahdollista että laskuasi ei vielä ole lähetetty; mikäli olet valinnut luottotilin laskun, lähetetään ensimmäinen lasku ostosta seuraavan kuukauden puolivälissä.

Saitko vastauksen kysymykseesi?

Kiitos vastauksestasi!

Tässä tapauksessa kysymykseesi saatetaan tarvita vastausta asiakaspalvelustamme. Jos sinulla on kysyttävää laskusta, soita 09 3158 9947 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen contactcenter@collectorbank.fi

Jos olet palauttanut osan tilauksestasi, sinun tulee maksaa pitämäsi tuotteet sekä laskutusmaksu ja mahdolliset kauppiaan palautuskulut eräpäivään mennessä. Usein kauppias kirjaa päivitetyn laskun, kun palautus on vastaanotettu ja käsitelty.

Mikäli palautuksesi koskee osamaksun laskua, tai palautuksen käsittely viivästyy, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Saitko vastauksen kysymykseesi?

Kiitos vastauksestasi!

Tässä tapauksessa kysymykseesi saatetaan tarvita vastausta asiakaspalvelustamme. Jos sinulla on kysyttävää laskusta, soita 09 3158 9947 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen contactcenter@collectorbank.fi

Henkilön, jonka puolesta soitat, tulee olla läsnä puhelun alussa tunnistautumista ja valtuutuksen antamista varten. Mikäli laskun haltija ei ole paikalla, tarvitsemme häneltä kirjallisen valtakirjan, jossa hän antaa sinulle luvan saada laskutietojaan. Valtakirjasta tulee ilmetä sekä valtuutetun että valtuutettavan henkilötiedot, ja se tulee olla päivätty sekä allekirjoitettu molempien osapuolten toimesta. Valtakirja voidaan lähettää meille sähköpostitse tai postitse.

Saitko vastauksen kysymykseesi?

Kiitos vastauksestasi!

Tässä tapauksessa kysymykseesi saatetaan tarvita vastausta asiakaspalvelustamme. Jos sinulla on kysyttävää laskusta, soita 09 3158 9947 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen contactcenter@collectorbank.fi

Kun teet ostoksen laskulle tai haluat aktivoida osamaksun jo olemassa olevalle laskulle, teemme luottotarkistuksen. Jos luottotarkistus on hylätty, voi se johtua muun muassa seuraavista syistä:

  • Sinulla on maksamattomia laskuja

  • Luottotietosi ei täytä vähimmäisehtojamme

  • Sinulla on avointa velkaa perinnässä

  • Sinulla on omaehtoinen luottokielto

  • Sinulla ei ole vakituista osoitetta Suomessa

  • Sinulla on maksuhäiriömerkintä

  • Olet velkajärjestelyssä

 

Saitko vastauksen kysymykseesi?

Kiitos vastauksestasi!

Tässä tapauksessa kysymykseesi saatetaan tarvita vastausta asiakaspalvelustamme. Jos sinulla on kysyttävää laskusta, soita 09 3158 9947 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen contactcenter@collectorbank.fi

Jokaisen ostoksen yhteydessä tehdään luottotarkistus. Laskuostos on luotto, jonka myöntämiseksi luottotietosi, sisältäen tietoja tuloistasi, omaisuudestasi sekä mahdollisista luottotietomerkinnöistäsi tarkistetaan. Syynä luottotarkistukselle on luoton myöntämisen riskien arviointi

Saitko vastauksen kysymykseesi?

Kiitos vastauksestasi!

Tässä tapauksessa kysymykseesi saatetaan tarvita vastausta asiakaspalvelustamme. Jos sinulla on kysyttävää laskusta, soita 09 3158 9947 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen contactcenter@collectorbank.fi

Emme valitettavasti tarjoa verkkopankkiin lähetettäviä e-laskuja kuluttaja-asiakkaille. Voit saada laskun joko sähköpostitse tai postitse. Löydät laskusi myös Omilta sivuilta.

Saitko vastauksen kysymykseesi?

Kiitos vastauksestasi!

Tässä tapauksessa kysymykseesi saatetaan tarvita vastausta asiakaspalvelustamme. Jos sinulla on kysyttävää laskusta, soita 09 3158 9947 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen contactcenter@collectorbank.fi

Mikäli olet saanut laskun tilauksesta jota et ole tehnyt, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme ilmoittaaksesi epäillystä petoksesta. Asiasta tulee myös tehdä rikosilmoitus poliisille. Kun rikosilmoitus on tehty, lähetä meille kopio tutkintailmoituksesta sähköpostitse osoitteeseen petosilmoitus@collectorbank.fi

Saitko vastauksen kysymykseesi?

Kiitos vastauksestasi!

Tässä tapauksessa kysymykseesi saatetaan tarvita vastausta asiakaspalvelustamme. Jos sinulla on kysyttävää laskusta, soita 09 3158 9947 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen contactcenter@collectorbank.fi

Jos joku on hakenut luottoa sinun nimissäsi, ota viipymättä yhteyttä meihin sekä siihen verkkokauppaan, josta tuote on ostettu, estääksesi tuotteen lähetyksen.

Suosittelemme myös seuraavaa:

  • Ota yhteyttä Bisnodeen, jotta saat yhteenvedon kaikista tehdyistä luottokyselyistä

  • Voit myös tehdä omaehtoisen luottokiellon (OLK) Bisnodeen, joka on voimassa vuoden, hinta 9,90€

  • Tee rikosilmoitus – kaikista rikoksista on ilmoitettava. (Emme tarvitse kopiota rikosilmoituksesta, jos tuotetta tai palvelua ei ole toimitettu)

Jos sinulla on kysyttävää, voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen petosilmoitus@collectorbank.fi

Saitko vastauksen kysymykseesi?

Kiitos vastauksestasi!

Tässä tapauksessa kysymykseesi saatetaan tarvita vastausta asiakaspalvelustamme. Jos sinulla on kysyttävää laskusta, soita 09 3158 9947 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen contactcenter@collectorbank.fi

Lue TÄÄLTÄ toimintaohjeita, jos olet joutunut petoksen uhriksi.

Saitko vastauksen kysymykseesi?

Kiitos vastauksestasi!

Tässä tapauksessa kysymykseesi saatetaan tarvita vastausta asiakaspalvelustamme. Jos sinulla on kysyttävää laskusta, soita 09 3158 9947 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen contactcenter@collectorbank.fi