Hero image

RAPORTTI JA TILASTO B2B-VERKKOKAUPASTA VUONNA 2017

CONVERT 2017 on julkaistu

Collectorin yritysten välistä digitaalista kaupankäyntiä koskeva raportti

Tarjonnan on saavutettava kysyntä

Verkkokauppa on kasvanut räjähdysmäisesti viime vuosina ja on nyt välttämättömyys suurille kuluttajakaupan toimijoille. Yrityskauppa laahaa kuitenkin perässä. Jopa seitsemän kymmenestä ostavasta yrityksestä kertoo käyttävänsä verkkoa ostokanavana, mutta vain joka viides myyjä myy verkossa.

Verkosta ostamisessa selkeitä esteitä

Monet yritykset tekevät jo ostoksensa verkossa, mutta 60 % on kokenut ostamisessa esteitä. Yritykset ilmoittavat koko joukon haasteita, jotka jakautuvat melko tasaisesti. Esimerkkejä niistä ovat hankalaksi koettu asiakkaaksi rekisteröityminen ja toivotun maksutavan puuttuminen.

Joustavia ratkaisuja monimuotoisiin tarpeisiin

Tällä hetkellä yritykset ostavat verkosta pääasiassa kulutushyödykkeitä ja muita yksinkertaisia tuotteita, sillä puolijalosteiden ostoprosessi on monimutkaisempi. Puolijalosteiden ostajat kaipaavat verkkokaupalta asiakaskohtaista sisältöä, asiakaspalvelua ja hyviä hakutoimintoja. Tärkeimmäksi nousee kuitenkin toimitusaika, jonka kolme neljästä mainitsee tärkeimmäksi kriteeriksi toimittajaa valittaessa.

Lataa Convert 2017

Syötä tietosi ja lataa raportti.

  • Pakollinen kenttä
  • Pakollinen kenttä
  • Pakollinen kenttä
  • Sähköpostiosoite on virheellinen
Jokin meni vikaan!